Logga in med BankID på Mina Sidor och klicka på "Min ansökan".
Många lån som betalas ut genom Banky kräver att låntagaren lägger till en godkänd borgensman. En borgensman är en person som låntagaren litar på och som också borgensmannen litar på tillbaka. En borgensman står som säkerhet på lånet och betalar om låntagaren av någon anledning inte gör det. En borgensman ska vara mellan 25-75 år, ha en stadigvarande inkomst på minst 12 000 kr/mån före skatt samt ha en ordnad ekonomi.
Ingen fara! Efter att din ansökan är komplett ringer vi upp dig och går igenom alla ändringar du önskar göra. Du behöver alltså inte göra något just nu utan vi hjälper dig med det innan eventuell utbetalning.
Ingen fara! Efter att din ansökan är komplett ringer vi upp dig och går igenom alla ändringar du önskar göra. Du behöver alltså inte göra något just nu utan vi hjälper dig med det innan eventuell utbetalning.
Avslag på en ansökan beror på en samlad bedömning av ett hundratal olika datapunkter som sätts av kreditgivaren och oftast kan vi inte se exakt varför en specifik ansökan blev nekad. Försök igen om några månader.
För att avregistrera framtida utskick: klicka på länken för "Avregistrera" - som står i alla mail du fått från oss.
Ibland händer det att personer som ansöker på vår hemsida anger fel telefonnummer. Istället för att meddelanden når personen får du dem istället. I de allra flesta fallen har ingen ansökan gjorts på dig utan din vetskap utan meddelandet har bara gått till fel person. Vi är hemskt ledsna om du är en av dem. För att säkerställa att ingen gjort en ansökan i ditt namn: gå in på Mina Sidor och logga in med BankID. Om det står att vi inte hittar ditt personnummer i våra register kan du känna dig trygg med att ingen ansökan har gjorts i ditt namn.
Logga in med BankID på Mina Sidor och klicka på "Min ansökan", därefter på knappen för "Avsluta".
Logga in med BankID på Mina Sidor och klicka på "Min försäkring". Därefter går du vidare till den angivna länken och trycker på knappen "Avsluta försäkring".
Logga in på Mina Sidor och ring oss på numret som står längst ner på sidan.
Skicka då istället till kundtjanst@banky.se
Det är alltid enklast att nå oss genom mail eller den chattfunktion som visas till höger på skärmen efter att du gjort en ansökan. Lite längre ner på sidan hittar du också vårt telefonnummer, direkt under "Frågor och svar". Du hittar det också i det bekräftelsemail vi skickade till dig när du ansökte via formuläret på vår hemsida.
Välkommen att kontakta oss på kundtjanst@banky.se eller 08-400 609 59.