Klagomål
Du är välkommen att kontakta kundtjänst via e-post kundtjanst@banky.se om du har frågor om Användaravtalet. Till kundtjänst vänder du dig också om du vill meddela att du inte vill bli kontaktad av Banky i marknadsföringssyfte. Vi vill gärna veta om Banky inte motsvarar dina förväntningar.
Om du fortfarande inte är nöjd efter att ha varit i kontakt med kundtjänst kan du vända dig till Bankys klagomålsansvarig via formuläret nedan eller skicka brev till våra kontaktuppgifter i avsnittet nedan.
För att vi ska kunna hantera ditt klagomål ber vi dig inkludera följande information då du kontaktar oss:
• Namn och kontaktuppgifter
• Tjänst som klagomålet avser
• Datum och tidpunkt då problemet uppstod som föranledde klagomålet
• Beskrivning av problem
• Stödjande information och/eller bevis
Vi tar alla klagomål på allvar och kommer att utreda ditt klagomål på ett snabbt och sakligt sätt. Om du, efter att Banky har prövat ditt klagomål, fortfarande inte är nöjd med vårt beslut kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (läs mer om hur du går tillväga på www.arn.se) eller till allmän domstol för att få ärendet prövat.
Du kan även vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå för vägledning och rådgivning i låne- och försäkringsfrågor (läs mer på www.konsumenternas.se), Konsumentverket eller din kommuns konsumentrådgivning.
KONSUMENTERNAS BANK- OCH FINANSBYRÅ Box 242 23 104 51 Stockholm www.konsumenternas.se
ALLMÄNNA REKLAMATIONSNÄMNDEN Box 174 101 23 Stockholm www.arn.se
Du kan även vända till allmän domstol med en tvistig fråga.
Skicka in ett klagomål
Vänligen kontakta oss på kundtjanst@banky.se istället så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.